16 Eylül 2007 Pazar

Neden Linux(Linux maceram)? (Bölüm 1)

Bilgisayar ile tanışalı 10 yıldan fazla oldu peki bu zamana kadar ne kullanmıştım tabii bilgisayar ile ilk tanışanlar gibi Windows. Peki neden başka bir işletim sistemine geçme gereği duydum herşey güzel giderken, aslında ilk başlarda merak beni itmişti Linux alemine(Penguenler de çok sevimli canlılar canım :) ), haliyle başlarda zorlanmalar olmuştu ee kolay değil 10 yıla aşkın alışkanlıklar kolay bırakılmıyor lakin öncelikle biraz araştırma yapmak lazımdı dağıtımlar neydi hangisi daha yaygındı, kullanımı daha kolaydı derken Pardus gözüme çarptı. Pardus 'un Tübitak tarafından geliştirildiğini öğrenince ilk bunu denemeliyim dedim kendime, calışan cd .iso dosyasını cdye yazdıktan sonra denemeye koyuldum ve Windows ortamındaki yapılan her işlem Pardus ile yapıldığını görünce(hem de çalışan cd ile) açıkcası şaşkınlığımı gizleyemedim mp3,divx,video,office neredeyse Windows ortamındaki gibiydi. Bir hafta deneyim edinerek alışmaya çalıştım artık çok nadir geçiyordum Windows'a. Sonunda kuruluma geçme vaktinin geldiğine karar verdim kurulum dosyasını indirdikten sonra sanal pc ile kurulumun nasıl olduğuna baktım sadece birkaç püf noktayı yakalayınca zorlanmadan bitirdim işlemi. Kurulumu da öğrenince asıl sisteme kurma vakti gelmişti çok şükür deneyimlerim dışında bir sorun çıkmadan kurulum sonlanmıştı artık Linux kurulmuş bir makineye sahiptim...

Hiç yorum yok: