1 Ekim 2007 Pazartesi

Ürünlerin fiyatı neden küsüratlıdır hep?

Çoğunuz fiyat etiketlerinin küsüratlı olduğunu görmüşsünüzdür(1499,1299,899 gibi) peki neden bunların böyle olduğunu hiç düşündünüz mü? Nedeni ise maliyet+kar ekleyince fiyatın o olması değildir. İçinizde iktisat veya benzeri bir program okuyup pazarlama dersi alanlar bunu bilirler bu bir pazarlama taktiğidir. Mesela siz kararsız bir şekilde bir ürün almaya giderseniz birini fiyatı 800 diğerininki 899 ise küsüratlı rakam daha çok dikkat çektiği için(büyük ihtimal yazıyı okurken bile küsüratlı olanı daha çok dikkatiniz çekti değilmi :) ) 899 lık olanı tercih etmemiz olasıdır. Ayrıca küçük bir miktar olsada küsürattan kalan 1 kuruş genelde size verilmez haliyle her alışverişte o küsürat damlaya damlaya göl oluyor kasada! Lütfen böyle oyunlara gelmeyelim alışveriş yapmadan önce ne alacağımıza iyice karar verelim.

Hiç yorum yok: