29 Kasım 2007 Perşembe

Philips DVP 5980/12 DVD Player İncelemesi!

Aramızda Divx'in ne olduğu bilmeyen kalmamıştır herhalde ama ben gene de bir özet geçeyim isterseniz. Divx, DVD, BluRay, HDDVD gibi bitrate i çok yüksek olan görüntüleri belli sıkıştırma formatları ile biraz görüntü kaybına uğratarak daha makul boyutlara indirmeye yarayan bir algoritmadır. Bu kisa bilgiden sonra incelemeye devam edelim, uzun zamandır Divx leri pc den seyretmek zorunda kalıyordum haliyle 17" bir monitörde pek keyifli olmuyordu ( hele odanız benimki gibi küçük ise sandalye başında bir hayli zorlanıyor insan ) bende artık bir Divx player almanın vaktinin geldiğini düşündüm. Fakat her teknolojik alette olduğunu gibi ince eleyip sık dokumak lazımdı çünkü piyasada o kadar çok player varki işin içinden çıkmak çok zor oldu. Lakin seçenekleri 2 ye indirebildim, bunlardan biri Vestel DMP 6600 Divx Player idi diğeri ise Philips DVP 5980/12 Divx Player dı. İkisi arasında bayağı bir zorlandım ve kararımı Philips tarafında kullandım. Peki neden Philips seçtim ilk neden 1080p ye kadar görüntü aktarımı(1080p medya oynatma değil sadece görüntü aktarımı) diğeri ise Divx 6 ve Divx Ultra yı desteklemesi idi ( böyle olunca koyduğunuz Divx lerin oynama ihtimali daha da yüksek oluyor ) neyse fazla uzatmadan incelemeye geçelim zaten gerekli yerlerde bilgiler verilir.

Kutu içeriği;

Önce çihazın Philips sitesindeki resmini verelim
Free Image Hosting at www.ImageShack.us


Sıra bizim resimlerde;
Free Image Hosting at www.ImageShack.us

kutunun içinde çıkanlar;
1x Philips DVP 5980/12
1x Philips DVD Player Kumanda
2x Philips AAA pil
1x Philips SWV2540W/10 Scart Kablo
1x Philips SWV2432W/10 HDMI Kablo(hediye)
Kullanma kılavuzu, garanti belgesi, servis noktaları ve hızlı başlangıç yönergeleri

Desteklediği formatlar ve özellikler;

Görüntü/Ekran
D/A dönüştürücüsü 12 bit, 108 MHz
Görüntü geliştirme Aşamalı Tarama , Akıllı Görüntü , Video üst örnekleme , Video geliştirme , Yüksek Çözünürlük (720p, 1080i, 1080p)

Ses
D/A dönüştürücüsü 24 bit, 192 kHz
Sinyal gürültü oranı 100
Bozulma ve Gürültü (1kHz) 85 dB
Crosstalk (1kHz) 100 dB
Dinamik Aralık (1kHz) 90 dB
Ses Sistemi Dolby Dijital
Frekans tepkisi 30-20000 Hz

Video Oynatma
Çalma Ortamı CD , CD-R/CD-RW , Video CD/SVCD , DVD , DivX , DVD+R/+RW , DVD-R/-RW , DVD-Video
Sıkıştırma formatları MPEG1 , MPEG2 , Divx 3.11 , DivX 4.x , DivX 5.x , DivX 6.0 , DivX Ultra
Video kaset oynatma sistemi PAL , NTSC

müzik çalma
Çalma Ortamı CD , MP3-CD , MP3-DVD , CD-R/RW , WMA-CD , Ses CD'si
Sıkıştırma formatı Dolby Dijital , MP3 , PCM , WMA
MP3 bit hızları 32 - 320 kbps
Daha fazla teknik özellik görüntüle Daha az teknik özellik görüntüle

Resim tekrar oynatma
Çalma Ortamı DVD+R/+RW, DVD-R/-RW, CD-R/RW, picture CD, Kodak Picture CD
Resim sıkıştırma formatı JPEG
Görüntü geliştirme Fotoğrafları ters çevirin, Döndürme, Zoom, MP3 çalarak slayt gösterisi, Yüksek Tanımlı Çözünürlük

Multimedya Uygulamaları
Multimedya bağlantıları USB bellek sınıfı aygıtı
Çalma/Oynatma Formatları DivX, MP3, JPEG Sabit resimler

Bağlanabilirlik
Arka Bağlantılar Analog ses Sol/Sağ çıkış, Kompozit video (CVBS) çıkışı, HDMI çıkışı, Dijital koaksiyel çıkış, Aşamalı Komponent Video çıkışı, Scart

kolaylıklar
Çocuk Koruması Ebeveyn Kontrol, Çocuk Kilidi
Ekranda Gösterim dilleri Danca, Felemenkçe, İngilizce, Fince, Fransızca, Almanca, İtalyanca, Norveççe, Portekizce, İspanyolca, İsveççe, Türkçe, Lehçe

Aksesuarlar
Aksesuarlarla Birlikte 2 x AAA Pil, Hızlı başlangıç kılavuzu, Uzaktan Kumanda, Dünya Çapında Garanti belgesi, Kullanım Kılavuzu

Boyutlar
Set Genişliği 435 mm
Set Yüksekliği 38 mm
Set Derinliği 210 mm
Ambalaj Derinliği 296 mm
Ambalaj Yüksekliği 82 mm
Ambalaj Genişliği 490 mm
Set ağırlığı 1,6 kg
Ambalajla birlikte Ağırlık 2,8 kg

Güç
Güç kaynağı 50Hz, 230V
Güç tüketimi < style="display: none;" onclick="'s_objectID=" href="javascript:void(0)" class="viewmore vselected">aha fazla teknik özellik görüntüle Bilgiler Philips'in kendi sitesinden alınmıştır.

Kutu içeriği oldukça zengin hele hele 21.50 YTL lik HDMI kablo oldukça güzel(kendisi hediye oluyor yoksa normal pakette yok) ayrıca kullanma kılavuzu oldukça iyi her ayar iyice anlatılmış yani ayar yönünden bir sıkıntı yaşamazsınız.

Philips SWV2432W/10 HDMI Kablo;
Free Image Hosting at www.ImageShack.us

Cihaz oldukça kaliteli malzemeden yapılmış. Rengi çok hoş ve oldukça şık duruyor ayrıca olkça da ince bir yapısı var eğer cihazı kapalı ve siyah bir yere koyacaksanız farkedilmesi oldukça zor oluyor (hayalet uçak gibi :) ). Mtk cipsetli olduğu içinde yeni firmwareler ile geliştirmeye oldukça yatkın bir cihaz eğer firmware hazırlamayı biliyorsanız kendiniz bile oynayabilirsiniz cihaz ile. Peki neden kendimiz firmware yazalım ya da orjinal firmware kullanmayalım. Cevabı şöyle Philips'in altyazı da bazı sorunları var gerçi bu sorunlar bazılarına sorun gibi gelmeye bilir mesela bana göre altyazı olayı güzel beyaz bir fon da altyazı seçilebiliyor aşağıdaki resimde durum açıkça belli;
Free Image Hosting at www.ImageShack.us

Ayrıca Philips'in kendi sitesinden de orjinal firmwareları indirebilirsiniz.

Cihaz üstündeki bilgiler ise şöyle;
Free Image Hosting at www.ImageShack.us
evet gördünüz gibi player a USB den flash bellek veya disk bağlayarak da filmleri ve MP3 dosyalarını oynatabiliyorsunuz.(USB dikslerde güç ayrı kablo ile alınıyorsa bağlanıyormuş herhalde deneme fırsatım olmadı) Ben Kingston 1 Gb data travel ile bağlantı yapabildim ve akıcı bir şekilde film izleyebildim. Burada ufak bir bilgilendirme sorunu var arkadaşlar o da USB 2.0 ile mi bağlanıyoruz. Malesef hayır cihazda USB 1.1 var ama 2.0 takınca da 1.1 veri iletişim ile bağlantı kuruluyor. Peki bunun ne gibi bir dezavantajı var deseniz eğer yüksek bitrate li Divx izleyecekseniz görüntüde takılmalar oluyor ama normal Divx lerde bir sorun yok. Bunuda anlamış değilim açıkcası yani hangi devirde yaşıyor USB 3 ün çıkmasına ne kaldı ki Pihilps hala 1.1 ile bağlatıya zorluyor bizi açıkcası bu yönden kendilerini kınıyorum.

Görüntü kalitesi scart ile bağlansanız dahi oldukça kaliteli açıkcası ben bu kadarını beklemiyordum. Daha önce bir yakınıma Philips 3040 almıştık onda deneyip okutamadığım bir çok Divx i bu cihaz okudu yani yuakrıda belirttiğim sıkıştırma destekleri ile arşivinizi baştan sona tekrar izleyebilirsiniz.

Evet ilk incelememin sona gelmiş bulunmaktayız umarım Divx Player alacak olanalara biraz fikir verebilmişimdir. İlk incelemem olduğu için anlatım hataları veya değinemediğim yerler olabilir kusura bakmayım(vurmayın :D ) sağlıcakla kalın...

10 yorum:

Adsız dedi ki...

ya orijinal firmware kullanmayın demişsiniz ama orijinal olmayan ve sizin iddianıza göre -daha kaliteli- olan firmware'den bahsetmemişsiniz.

rica etsem -belki de elinizde vardır- hdmi'ı kapatmayan ve birden çok altyazı dosyası ile uyumlu çalışan bir firmware linki ekleyebilir misiniz. elbette nerden aldığınızı da yazarsanız şık olur.

teşekkürler...

Unknown dedi ki...

Herhalde bir yanlış anlaşılma oldu yazdıklarımda, ben orjinal firmware ya da diğer firmware ler daha iyidir veya kötüdür demedim sadece orjinal firmwarelerde sizinde dediğiniz gibi HDMI kapanması vs olmuyor benim gördüğüm tek eksik altyazı sorunu ona da katlanıyorum artık. Diğer firmwarelere gelince ben cihazıma 3. şahışların yapmış olduğu firmwareleri genelde kullanmam tabii bu kişiye göre değişir bu benim tercihimdir o yüzden firmware konusunda pek yardımcı olamayacağım ama orjinal isterseniz link verilmiştir.

Adsız dedi ki...

İnceleme için çok teşekkürler. Ben de yakın zamanda bu üründen almayı planlıyorum, lakin aklıma bir şey takıldı. divx filmlerde destekleyebildiği maksimum çözünürlük.
Bende 1280*720 den 720*384 e kadar çeşitli avi uzantılı ve divx ya da xvid codecli filmler mevcut. Şu ana kadar senin bu alette oynattığın en yüksek çözünürlüklü film hangisiydi hatırlıyor musun?
Tahminimce 1280*720 yi oynatamayacaktır ama 800*... lü filmlerde problem yaşamak da istemem ;)

Unknown dedi ki...

@kamil öncelikle yorum için teşekkürler. Sorunuza gelince 1280*720 çözünürlük büyük ihtimalle HD sınıfına giriyordur, benim denemelerin genelde UnSeen grubunun ripleri ile oldu onlarda yanlış hatırlamıyorsam 734*304 çöz. olmalı ve sorun yaşamadan seyredebildim ayrıca 2 Gb üstü ve 2 saaten uzun riplerde de sorun çıkarmadığını okumuştum. Kotalı bir kullanıcı olduğum için HD sınıfı ripleri edinemiyorum o konuda pek yardımcı olamayacağım ama siz herhangibir philips mağazasında ya da teknosa mağazasında elinizdeki ripleri deneyebilirsiniz.

Umarım yardımcı olabilmişimdir.

Adsız dedi ki...

selamlar..cevabını öğrenmek istediğim bir kaç soru var,yardımcı olursanız sevinirim...

orjinal müzik cd si taktığımda tv ekranında şarkıların isimleri çıkmıyor,boş ekran çıkıyor sadece sol üst köşede şarkı numarası ve kalan süre çıkıyor..bütün müzik cd'lerinde bunumu yapıyor,yoksa benim cihazdamı sorun var acaba..bazı özelliklerde çıkmıyor,kumandadaki bazı tuşlara bastığımdada işlemiyor,ortasında çarpı olan bir daire çıkıyor ekrana,"bu özellik yok" işareti sanırım yada kullanılamıyor,bu tv den dolayı olabilir mi,tv'im eski çünkü ama dediğim gibi müzik cd sinde şarkı isimleri ekranda çıkmıyor,klip vb.şeyleri isimleriyle birlikte ekranda listeli çıkıyor ama şarkılar çıkmıyorr nedeennn..?? Yardım edin...

Adsız dedi ki...

Uzun zamandır yer imlerinde yer alıyordu bu site. Silmeden son bir kere bakayım demiştim, şans eseri sorunu gördüm.

Cihazında herhangi bir problem yok melike. O parçalar orjinal müzik cd si olduğu için isimsiz olarka görünmesi çok doğal.
Orjinal müzik CD'leri belirli bir standarda göre isimlendirilerek oluşturulur ve uzantısı cda olan bu dosyaların mp3lerde olduğu gibi tag denilen, mp3 dosyasının içine gömülebilen bilgilere benzer bir özelliği yoktur.
Klipler data CD si olarak CD'ye yazıldığı ve halihazırda bilgisayar üzerinde isimlendirilmiş olduğu için görünüyor. Orjinal müzik CD'lerinde dosya isimleri Track1 Track2 diye gider ve değiştirilemez.

Adsız dedi ki...

Teşekkürler Kamil zahmet edipte cevap yazdığınız için...Saolun

Unknown dedi ki...

@kamil arkadaşım @melike ye verdiğin cevap için teşekkürler bayağı boşladım herhalde ben blogu, ayrıca @melike kusura bakma cevap veremediğim için

pdrturk dedi ki...

İnceleme ve verdiğin bilgiler için çok sağol. Yazıyı yazdığın tarihte cihazı harici bir HDD ile deneyemediğini bundan dolayıda bilgi veremeyeceğini söylemişsin. Aslına bakarsan benim içinde önemli olan cihazın HDD ile verimli çalışması bir ön koşul.
Eğer daha sonra cihazı HDD ile deneyebildi isen bilgi vermeni bekliyorum.
Teşekkür ederim.

Adsız dedi ki...

melike'den sonra yerimini silmekten vazgeçtim; gerçekten de bu ürün hakkında faydalı bilgiler toplanmaya başladı burada.
Okuduğum şehirde imkanım olmadığı için HDD bağlantısını ancak bayram tatili için eve dönünce deneyebildim. Bu yüzden cevap yazmam bayağa bir gecikti.
Elimdeki 1TB'lık Maxtor Basics Desktop modelini denedim. Önceden farklı boyutlarda 5 parçaya ayırdığım bu diski taktığımda (içerisinde fat32 ve ntfs dosya sistemli kısımlar var) sadece müziklerimin bulunduğu 200 GB'lık FAT32 ile biçimlendirilmiş kısmı görebildim. Yine FAT32 ile biçimlendirdiğim 600 GB'lık videolarımın bulunduğu kısmı ise göremedim.
Anlayacağın disk üzerinde birden fazla bölüm varsa kafasına göre bir bölümü seçip onu görüyor ve diğerlerini tanımıyor. Bir ihtimalle de 500 ya da 600 GB dan fazlasını okuyamama ihtimali olabilir ama deneyemediğim için pek emin değilim. Bir de USB çıkışı 1.1 olduğu için bitrate i yüksek videolarda (boyutu ve kalitesi büyük videoların genelinde bitrate yüksek denebilir) takılmalarla karşılaşılabiliyor ki izlemeyi imkansız hale getiriyor bu.