3 Aralık 2010 Cuma

Gözleri gökyüzüne çevirince...

İnsanın yaşı ilerledikçe farkındalığı artıyor haliyle( ya da sadece ben de öyle oldu, onu bilemiyorum), daha önceleri Astronomiye merakım vardı lakin izlediğim bir belgesel (Journey to the Edge of the Universe) bana yepyeni ufuklar açtı. Dünya ya ve Evrene bakışımı değiştirdi. Hep kitaplarda okuduğumuz gezegenlerin aslında her daim tepemizde gözüküyor olduğu bilmek çok tuhaf(hele birde teleskop ile bakınca gör sen onları). Aslında büyük bir sistemin içinde yaşadığını görmek(ve ona göre yaşamak) yani nasıl desem anlatılamaz. Hatta hatta eğer gerçekten karanlık bir yere giderseniz (bunun için şehirden bayağı bir uzaklaşmanız gerekiyor) göreceğiniz ve hayrete düşeceğiniz bir gökyüzü sizi bekliyor olacak ve emin olun ağzınız açık kalacak. Ben bile bu işe başladığımda ve aşağıdaki fotoğrafları çektiğimde asla pişman olmayacağım bir döneme girdiğimi görmüş oldum. Neyse sözü fazla uzatmayalım, umarım arada bir gözlerinizi yukarıya çevirirsiniz.

Çektiğim resimler;
Venüs ve Merkür
Webcam ile çekim
Fotoğraf makinesi ile afokal çekim

Hiç yorum yok: